Monday, May 30, 2011

Finally i'm home......

Alhamdulillah finally i'm home...i'm reached at kk's airport lastnite... after struggling week with school program... really exhausted..

But i was frustrated when mr husband can't come here as we've been planned before.... lets me shout out here..... let me do it in bahasa so they'll understand easily... (yup certainly they r all stupid either in English nor work).... it's really make me heated...

the story goes like this........ cuti yang dirancang nk ke sabah ni mmg dah dibuat lama.... sebab bila guna waran aku of course la kena awal...(bingaiii)... benda ni kena proses sejak bulan 3 lagi...(mangkuk - semua ni aku tuju kt beruk he know whose..) kalau x percaya bole tanya kerani sklh aku p la telefon kerani sklh n dia akan cerita proses mohon waran bg CIKGU.... yang buat aku bengang kenapa cuti hb aku perlu ditahan2..kenapa dia perlu ganti tmpt beruk ni pg mesyuarat kt ipoh... kenapa x pergi sendiri..kenapa perlu takut dgn benda yg tak sepattutnya.... harap badan je besar... betul la pepatah dulu ada mengatakan badan besas tp otak kecik mcm lembu...(tu ayat yg sesuai dgn beruk nih).... owh kalau beruk ni nk pergi bercuti bukan main lagi... x da halangan awalaupun masa tu org lain tgh kelam kabut...hilang mcm tu saja... siap bole ambik mc... tp mcm besalah org rumah confirm x tau kan.... kalau dia pun baca confirm marah2 kt aku..tp aku cakap ni sbb dh setahun tahan dok tgk benda mcm ni... aku rasa ada benda aku kena luahkan....secara keras

jangan sampai aku mengadu perkara ni n yg lepas2 kt somebody i know very well upthere(kemnt pertahanan)...eventhough this person ask me eventually my hb n family situation at taiping....but i'm not that person easily notify him everything... cakap je everything fine..... tp kali ni aku x kira aku akan cerita dari a-z siap mention nama....biar dia noted tht person... pueh hati aku... benda ni aku x pernah apply mana2 .kalau org dengar mesti depa suruh aku bersabar dan redha...semua tu betul ...tp benda dh bersabar lama n mmg aku perhati lama...jenis aku bukan dengar dari satu pihak...dh lama aku perhati since aku jumpa this person personally n tahu semua cerita dia.... tp it's not me la nk burukkan dia... but this time it's too much...so sorry derrrr aku kena cerita pasal ko kt "somebody" tu..n i know datuk seri won't take any action towards u immediately ...but of course he will know u n know what to do later....... so if i didn't see my husband coming here on 4th june..it's final n i'll give ur name ...

fuiiyyyyooo bunyi mcm ugut kan..... hey i didn't mention ur name here but if u know who u r.... do the right thing be rationale... use ur brain....

sebab perangai busuk hati n dengki dgn org lain la..Allah uji dari pelbagai segi...tp masih x nampak kan..masih x sedar2 lagi kan.... jgn suka penaya orang lain walaupun kata itu urusan tugas..tp diri sendiri yg ada tugas pun bole hilang ... fikir n renung2kan lah...

aku tak pernah nk masuk campur urusan kerja suami aku.....kalau aku masuk campur dah sah2 dia dok kt atas ko la ni.... tapi kali ni mmg sudah melampau....

bukan sebab nk sangat dia kemari .....mmg itu tujuan asal...aku nk dia berehat ..aku nk dia bersama keluarga....kau tahu tak dh 6 tahun kami x pernah balik sabah beraya dgn keluarga aku!!! kami cuma dpt balik masa cuti sekolah saja..sebab tu jgk aku pilih jadi pendidik...aku dulu jgk pernah pegang jawatan di bank..aku jgk pernah pegang gaji beribu riban sampai tak tau nk buat apa dah dgn duit tu...tp kenapa aku tinggalkan bank...sebab aku mahu dgn suami n anak2.... bila cuti mak n ayah aku cuma mahu tgk aku, suami n anak2.... come on la dh tak sapa kt sini...adik2 pun dh besar dah ada hidup sendiri...

baju yg diberi oleh suami kt ayah aku ni pun...ayah aku tahu appreciate... dia pakai dari mlm td sampai skrg ni .... dia nk bersembang dgn menantu dia.... see how closed our family... that's we call family...it's not a broken family...n insya allah i'll make sure it won't happen...

hidup bersederhana lah...baru dapat keberkatan-Nya.... insya allah.....

bnyak betul dah aku membebel nih...sapa yg kenal aku confirm tau dah perangai aku nih...ni dh tahap mendidih..... aku rasa kalau aku cerita kt ustaz kazim elias...confirm dia pun suruh aku bebel gak hehehe..... sebab kadang2 itulah cara nk sedar org melayu kita ni... ingat dunia lebih dari akhirat....



No comments:

Post a Comment